Activatie berichtenbox MijnOverheid

Vanaf 1 januari 2016 zal de Belastingdienst de beschikkingen voor alle toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget) niet meer per post naar u of uw advieskantoor versturen. Dit zal enkel en alleen nog elektronisch gebeuren. Om deze beschikkingen elektronisch te kunnen ontvangen, dient u uw berichtenbox op MijnOverheid te activeren. Om deze berichtenbox te kunnen activeren, heeft u een DigiD en een geldig e-mailadres nodig. Zodra deze berichtenbox geactiveerd is, kunt u instellen dat u een e-mail krijgt op het moment dat er een nieuwe beschikking gereed staat.

 

Doordat de beschikkingen enkel nog digitaal verzonden worden, komen deze niet meer bij uw advieskantoor binnen en kunnen zij deze beschikkingen dus ook niet meer voor u controleren op juistheid. Het is daarom van groot belang dat u uw berichtenbox activeert en dat u, iedere keer als u de melding krijgt dat er een beschikking gereed staat, deze beschikking doorstuurt naar uw advieskantoor voor controle. Klanten van Ten Raede Groep kunnen hiertoe contact opnemen met de fiscale afdeling via fiscaal@tenraede.nl. Uiteraard kunnen zij voor vragen of hulp bij het activeren en instellen van de berichtenbox contact met ons opnemen.



Naar het overzicht